HTML

Egy dokkmunkás unalmas élete

Egy észak dániai hajójavító kikötő (ship yard) mindennapjairól,az itt folyó munkáról,belső életéről írok,naplószerűen,saját szemszögemből.

Utolsó kommentek

  • HK417: @lekvárosnokedli: Lehet, hogy igazad van uram--nem vitatom, hiszen nekem a gépen dolgozó tengerész... (2016.06.28. 00:05) Dokkok,gépek
  • lekvárosnokedli: Üdv. A "nagyhajó" biztosan elkápráztatja az embereket. Az orrán található csíkok is, amik ugye a j... (2016.06.26. 09:13) Dokkok,gépek
  • arsenal71: Kösz a blogot jó ötlet. De kollégák nem leszünk. :) (2015.11.28. 21:09) Ismertető? előzetes?
  • deepwing: Abszolute csak érdeklődtem, érdekes lehet ezt hajógépészkedést csinálni. Nekem nem ez a szakmám, I... (2015.03.06. 16:19) Ismertető? előzetes?
  • HK417: @deepwing: Semmi különös uram, mert mindenre megtanítanak--DE!!! Ahhoz, hogy egyáltalán szóba állj... (2015.03.05. 19:18) Ismertető? előzetes?
  • Utolsó 20

Linkblog

Ismertető? előzetes?

2011.05.15. 00:08 HK417

Üdv,mindenkinek!

 

Gondoltam,indítok egy blogot,hátha érdekel valakit a hajózásnak ez a része. Nem nagyon értek a szerkesztéshez(sem),ezért az esetleges hibákat nézzétek el nekem.

Ezt a bejegyzést,egyfajta ismertetésnek szánom a kikötőről a cégről és az itt folyó munkáról,általában. A további írásokban aztán majd,mivel a napi munkáról szeretnék írni,részletesen is bemutatok egy-egy adott feladatot. Lesz egy csomó kép is,amiket én csinálok munka közben telefonnal,tehát nem biztos,hogy a minőség mindig a legjobb,de talán így is érdekesek lesznek.

(itt engem csodálhattok meg,2011.05.12)

(ugyanaznap,Paulinus barátommal,vad hajtásban vagyunk)

 

A kikötő(ship yard),nem nevezhető nagynak,de nem is épül új hajó,csak javítás,karbantartás folyik(a legnagyobb dokk 220 méter hosszú). Az északi oldalon kettő úszó dokk a délin pedig kettő száraz dokk várja a ”gépeket”,azonkívül egy csomó kikötőhely. A cég,ahol dolgozom,az ISS Damage Controll az ISS International egy szekciója a sok közül. Ebben a kikötőben mindössze 17-en képviseljük a céget. Természetesen az itt dolgozó cégek listája elég hosszú,kezdve magától a „yardtól” a különböző motor szerelő,elektromos hálózatokat javító,szigetelő és még sorolhatnám a millió szakterületet képviselő vállalatokat,de majd később. A mi csapatunk a hajók takarítását,mentesítését végzi. Ne ilyen,törölgetek,sepregetek takarításra gondoljatok-bár csapatunk egyetlen nőtagja által azt is elvégezzük-hanem a tankok,gépterek,egyéb hajóterek takarítása,mosása,mentesítése az olaj és más vegyi szennyeződésektől. A tankok alatt az összes létező tankot kell érteni a diesel-től a kenőolaj tartályokon át a ballaszt tankokig mindent (ugye,egy hajó teste belülről,gyakorlatilag tankok egymás melletti,alatti rendszere). Ha a hajó sérül,vagy valami új rendszer kerül beépítésre,vagy javítani akarnak valamit,ahhoz oda kell jutniuk a melósoknak és ott hegeszteni,vágni,meg egyáltalán dolgozniuk kell tudni-ehhez például egy diesel tanknak tökéletesn tisztának kell lennie,mert nem vidám dolog,amikor egy ilyen zárt helyen tűz üt ki,esetleg berobban. Takarítjuk a ahjó meghajtó rendszereit is,karbantartás előtt,közben és után(motor ,erőátvitel ,kormányrendszer, stb)

 

Tehát mint látjátok,nagyon szerteágazó a dolog,lesz miről írni. A következő részben szó lesz a dokkokról a csapatról és a szerszámainkról is. Amennyiben lehetséges,sok képpel fogom illusztrálni,mert szerintem érthetőbb lesz.

 

A blogról annyit,hogy semmiféle moderációt nem akarok használni,mindenki azt kommentel,amit akar és olyan stilusban ami neki tetszik,mert remélem,hogy erre azért az igazi troll banda nem kíváncsi. Az építő kritikát szívesen fogadom a kérdésekre igyekszem válaszolni,ahogy időm engedi.

(mondjuk,lehet,hogy ezeket feleslegesen irkáltam ide,mert a kutyát sem fogja érdekelni az egész)

 

23 komment

Címkék: munka hajózás

A bejegyzés trackback címe:

https://dokkmunkas.blog.hu/api/trackback/id/tr132904497

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

magyar ember teli szájjal 2011.06.13. 19:40:17

Hajrá, majd olvasom & trollkodom.

tommygun 2011.06.24. 01:03:19

Mennyivel értelmesebb bolg ez mint a politikával foglalkozók 99 %-a.

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2011.06.24. 01:07:51

@tommygun: Köszi,Uram! Készül már a következő,csak éjszakás lettem a héten és lusta vagyok.

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2011.07.15. 10:32:42

@Panther_V: Köszi! Van vele gondom,mire úgy kb. használható méretre tudom "csinálni" őket.Most szabin vagyok,de jövő hónaptól megint lesznek új bejegyzések új képekkel.

fromdtod 2011.09.09. 09:51:58

Érdekes, amit mutatsz. Nézegetni fogom a jövőben is.

Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.10.22. 17:57:15

Erre a munkára születni kell.
Elég komoly hivatásnak tűnik,de ezt családos ember szerintem nem tudná csinálni. Lehet hogy tévedek, de az is megeshet hogy nekem van igazam.
Minden esetre sok szerencsét, és várom az új képeket is.

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2011.10.22. 19:30:40

Talán a két legfiatalabb kollégának nincs még családja,minimum felesége. Nem is értem mire céloztál ezzel,mert semmi köze nincs a melóhoz. Én két éve csinálom ezt,de előtte is itt melóztam a "yardon" egy másik cégnél,más munkákat végezve a hajókon és soha nem éreztem,hogy olyan nagyon különleges lenne a dolog. Mikor zsoldos voltam,az gáz volt ebből a szempontból,vagy mikor autópálya építésen melóztam,vagy akár az erdei munka itt skandináviában--de ez? 9 percre lakom a munkahelytől(autóval),nyáron sokszor biciklivel megyek,csak mert olyan kedvem van--tehát hidd el nincs ebben semmi gáz.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.07.21. 12:55:00

@HK417: de te mióta élsz kinn? miért mentél el?

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2012.07.21. 13:09:34

Hat éve élek Dániában,előtte egy kicsit kipróbáltam Angliát,de nem jött be.
Most gondolkodok egy norvégiai "kalandon" is de ez még csak gondolat--Stvanger,Bergen,nagy "yardok" nagy pörgés!!
Hogy miért jöttem el?
Mint egy fentebbi válaszomban is olvashatod,sokfelé jártam életemben és ezért pontosan tudtam,hogy ami otthon van az nem jó.(főállás,két vállalkozás,állandó harc a hivatalokkal a "kuncsaftokkal" a pénz miatt,állandó bizonytalanság,...). Aztán a válásom után nem sokkal még a miniszterelnök is mondta,hogy akinek nem tetszik,....! Hát akkor én úgy döntöttem,hogy végleg elhúzok és lőn!-- azóta sem adtak okot arra,hogy hazamenjek.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.10.29. 01:56:46

@HK417: és nem hiányzik?
nem vagy magyar?

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2012.10.29. 07:24:40

@tesz-vesz: nem, nem hiányzik.
amúgy magyar vagyok, de talán nem "ekkora", vagy nem elég "turbó".

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.11.02. 12:30:20

@HK417: nem kell turbónak lenni, de én pl nem tudnám másnak nevelni a gyerekeimet, csak magyarnak.

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2012.11.02. 13:16:12

@tesz-vesz: Te most kötekedni akarsz? Vagy mi a gond azzal, hogy nem otthon élek? Ha ettől már nem vagyok magyar akkor mi? Hazaáruló? Hazátlan senki? Vagy minek hívod te az ilyen embereket? Eljöttem, mert olyan kedvem volt és nem megyek haza, mert olyanom meg nincs--ennyi. Ha ezzel gondod van a te dolgod--viszont egyetlen dolgot nem tudsz mondani amiért nekem megérné hazamenni.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.11.02. 13:18:27

@HK417: most mi bajod?

most mondom hogy én nem tudnám másnak nevelni a gyerekemet, nem kötekedek, csak érdekel, hogy más hogy van ezzel

az hogy nem tudsz normálisan megélni és eljössz, az alapból még nem baj. ez az ország feladata lenne, hogy normális megélhetést adjon a lakóinak.

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2012.11.02. 13:36:43

Akkor lehet, hogy félreértettelek-bocsi!
Ha érdekel:
Mint már fentebb is írtam tele lett a hócipőm sokmindennel otthon és olyan helyet kerestem, ahol nem úgy mennek a dolgok és lehetek megbecsült tagja a közösségnek, nem kell élet-halál harcot folytatni a megélhetésért és ha gondom van, azt pikk-pakk el lehet intézni a nagyon hosszú ideje változatlan és mindenkire egyformán érvényes törvények alapján. Szeretem továbbá látni azt,hogy hova megy az általam befizetett nem kevés adó. Igaz elsőre nem jött be(London), de másodikra igen és mivel azóta otthon csak rosszabb lett, eszembe sem jut hazamenni. Amúgy szerintem minél hosszabb időt tölt valaki valahol és minél jobban integrálódik, annál nehezebb a "hazmenés", mert lassan mindened itt van, minden ideköt és ha még jó is akkor egyszerűen nincs rá ok.

deepwing 2015.03.05. 15:18:38

Helló

Milyen szakma/gyakorlat szükséges az ilyen munkához?

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2015.03.05. 19:18:56

@deepwing: Semmi különös uram, mert mindenre megtanítanak--DE!!!
Ahhoz, hogy egyáltalán szóba álljanak veled, az első és legfontosabb, hogy beszéld a fogadó ország nyelvét, plusz az angolt(hacsak nem Angliát nézted ki)-NEM KICSIT!!--rendes, biztos nyelvtudásról beszélek! (nem kell költőnek lenned az adott nyelven, de ne legyenek illuzióid--folyékonyan beszél, mindent megért ezer akcentuson is és ír olvas). Legyen jogosítványod, minimum a "c" kategóriáig, nem árt egy ADR sem, de az EU digitális kártya nélkül felejtős. Természetesen komoly gyakorlat is legyen hozzá, mert nem semmi helyeken kell rutinozgatni a gépekkel!! Fizikailag legyél a toppon!-én 46 évesen is 50-70km.-es katonai túrákat nyomok rendesen megpakolva (nagyhátizsák, málhamellény, fegyver, lőszer,meg a sallangok). A legkisebb rejtett kalusztrofóbia is kinyír, eltitkolni nem fogod tudni.Semmire, de tényleg semmire ne legyél allergiás és semmitől ne undorodj nagyon! Bírjad a zárt ruházatot, a maszkot és a nedvességet, még erős fizikai terhelés alatt is. Nem baj, ha van valami elsősegély vizsgád és tudod is használni.
Amúgy, ha most gondolkodsz ezen, akkor lebeszélnélek róla--az utóbbi két évben nem nagy biznisz, ugyhogy én is váltottam és már egy másik cégnél dolgozom, mint "hajóács"--ez azért nevetséges egy kicsit, mert fával még véletlenül sem dolgozok. Ha mégis megpróbálnád, akkor nagyon vedd komolyan amiket írtam, mert mentettem már tankból fiatal, életerős, sportoló kollégát, aki nem tudott a klausztrofóbiáról, viszont szerencsés volt, mert nem volt nagy tank--de nem vidám dolog és egy nagy tankban simán ottmaradt volna! Amúgy hova mennél?

deepwing 2015.03.06. 16:19:29

Abszolute csak érdeklődtem, érdekes lehet ezt hajógépészkedést csinálni. Nekem nem ez a szakmám, IT-s vagyok, de sok minden megfordult már a fejemben ha egyszer elhagyom mo-ot. Az anyanyelvi angol szinttől elég messze vagyok még.
De ezt a fegyvert málhamellélnyt nem tudom értelmezni, katona is vagy? :-D

arsenal71 2015.11.28. 21:09:29

Kösz a blogot jó ötlet. De kollégák nem leszünk. :)
süti beállítások módosítása