HTML

Egy dokkmunkás unalmas élete

Egy észak dániai hajójavító kikötő (ship yard) mindennapjairól,az itt folyó munkáról,belső életéről írok,naplószerűen,saját szemszögemből.

Utolsó kommentek

  • HK417: @lekvárosnokedli: Lehet, hogy igazad van uram--nem vitatom, hiszen nekem a gépen dolgozó tengerész... (2016.06.28. 00:05) Dokkok,gépek
  • lekvárosnokedli: Üdv. A "nagyhajó" biztosan elkápráztatja az embereket. Az orrán található csíkok is, amik ugye a j... (2016.06.26. 09:13) Dokkok,gépek
  • arsenal71: Kösz a blogot jó ötlet. De kollégák nem leszünk. :) (2015.11.28. 21:09) Ismertető? előzetes?
  • deepwing: Abszolute csak érdeklődtem, érdekes lehet ezt hajógépészkedést csinálni. Nekem nem ez a szakmám, I... (2015.03.06. 16:19) Ismertető? előzetes?
  • HK417: @deepwing: Semmi különös uram, mert mindenre megtanítanak--DE!!! Ahhoz, hogy egyáltalán szóba állj... (2015.03.05. 19:18) Ismertető? előzetes?
  • Utolsó 20

Linkblog

Hajók,csapat,kiállás

2011.06.11. 17:02 HK417

Megint van egy csomó új képem. Most nem írom,hogy a lustaság miatt csinálok képes bejegyzést,mert -mint már mondtam-több a meló vele,mintha csak írnák valamiről. De most ilyen kedvem van.

Hajó az "egyesben". Beálltam a traktorral és csatlakoztam a már kiépített csőhöz-még nem tudom mit kell szivattyúzni.

Fentről látszik,hogy ebbe a dokkba nem olyan egyszerű beállni. Mellette a "kettes"-nincs sok hely a kettő között.

A "kettesben" a kanadai halászhajó,amiről már írtam.

Van még hely-nagyobb gépek is be szoktak állni.

Most pedig egy csomó kép,amit akkor készítettem,mikor a "négyesből" kiállt a hajó. Ilyenkor mindig van időnk,hiszen várni kell,amíg kikötik az új helyén.

Töltik a dokkot.

Valamiért ilyen ferdén áll a hajó-nem sokáig,mert percek alatt kiegyenlítik a súlyelosztását. A fedélzeten látható sárga "kosár" a daruhoz csatlakozik és ilyenkor már ez az egyetlen módja a hajó elhagyásának,illetve a feljutásnak-nem rossz buli.

Az ott a fekete nyíllal a mi központunk.

Paulius úgy tesz,mintha dolgozna-a kép miatt.

Közben megtelt a dokk,kiegyensúlyozták a hajót,mindenki vár.

Már járnak a motorok,próbálják a propellereket,de még ki van kötve a gép és nincs nyitva a dokk sem.(meg persze engem is érdekel a dolog)

Végre nyitva a dokk. Valami gond lehet,mert közben leálltak a motorok és a kapitány vontatót kért(vagy csak fél kiállni-volt már ilyen)

Közben a csapat már felkészül. Ez a hajó a mi munkánk és ahogy kiköt a mólón már rajta is leszünk,hogy befejezzük és mehet!  Közben megkezdték a kiállást!

Kiért,mi jövünk! Azért a kis vontató nem semmi munkát végez.

Telepítjük a mosókat. Mivel nem sok időnk van már,egyszerre három mosó és két szivattyú fog dolgozni két műszakban azért,hogy biztosan elkészüljünk és el tudjon hajózni a következő nap délutánján.

Dennis megpróbálja feldobni nekem a nagynyomású csövet,de mint a második képen látszik,nem sikerült és a vízbe esett. Pedig annyira próbálta,hogy még a sisakja is leesett valahova. Dehát ehhez erő is kell,nem csak akarat,Ő pedig elég kicsi,ami nagy előny a szűk tankokban,de itt kevés.(van 3 vékony,kistermetű kolléga,talán direkt azért,mert vannak helyek ahova csak ők férnek be).

Mólóra vontatják közben a kanadai hajót is a kettes dokkból. Nyilván elkészültek minden vízvonal alatti munkával.

 

A következő bejegyzésben kevés kép lesz,inkább írok. Szó lesz benne egy százéves norvégiai turista hajóról,amit a vízen ért a balszerencse.

7 komment

Címkék: munka hajózás

A bejegyzés trackback címe:

http://dokkmunkas.blog.hu/api/trackback/id/tr992975598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

abdulesmia 2011.06.14. 07:01:21

Szia!
Most találtam rá a blogodra, minden elismerésem, nagyon tetszik. Remek képek, jó leírások, imádom az ilyen nagy vasakat. Kemény, de irígylésre méltó munkád van. Várom az újabb posztokat!

Trebb 2011.06.16. 10:25:16

Még mindig nagyon érdekes a blog, várom a következő bejegyzést.

MeZ 2011.09.12. 06:46:39

ez is nagyoooooooooon jóó!!!

MeZ 2011.09.12. 06:48:01

9 hónapig éltem Új Zélandon Weillingtonban és álllandóan bámultam a kikötőt szerettem volna tudni milyen ott az élet, pont jó h bemutatod!!!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.07.21. 12:42:30

milyen vékony a kapó a sárga kosárnál, amivel el lehet hagyni a hajót :)
na és mi lett a kapitánnyal? miért kért vontatót?
félt kiállni a dokkból?

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2012.07.21. 12:59:58

@tesz-vesz: Azzal a kampóval nagyon sok tonnát emelnek biztonságosan---4-5 ember súlya olyan,mintha nem is emelne semmit. Azért kellett segítséget kérni,mert "finomítani" kellett még a gépészeten a javítás után,de a dokkból már ki kellett állniuk,meg nem is volt már miért bent maradni,hiszen nem voltak már vizvonal alatti hegesztési munkák,festés is kész,inspector is végzett az összes tengervíz szűrő is tiszta volt már-a mólón állni jóval ólcsóbb. A kapitány köszöni szépen jól van.