Üdv,mindenkinek!
Gondoltam,indítok egy blogot,hátha érdekel valakit a hajózásnak ez a része. Nem nagyon értek a szerkesztéshez(sem),ezért az esetleges hibákat nézzétek el nekem.
Ezt a bejegyzést,egyfajta ismertetésnek szánom a kikötőről a cégről és az itt folyó munkáról,általában. A további írásokban aztán majd,mivel a napi munkáról szeretnék írni,részletesen is bemutatok egy-egy adott feladatot. Lesz egy csomó kép is,amiket én csinálok munka közben telefonnal,tehát nem biztos,hogy a minőség mindig a legjobb,de talán így is érdekesek lesznek.
(itt engem csodálhattok meg,2011.05.12)
(ugyanaznap,Paulinus barátommal,vad hajtásban vagyunk)
A kikötő(ship yard),nem nevezhető nagynak,de nem is épül új hajó,csak javítás,karbantartás folyik(a legnagyobb dokk 220 méter hosszú). Az északi oldalon kettő úszó dokk a délin pedig kettő száraz dokk várja a ”gépeket”,azonkívül egy csomó kikötőhely. A cég,ahol dolgozom,az ISS Damage Controll az ISS International egy szekciója a sok közül. Ebben a kikötőben mindössze 17-en képviseljük a céget. Természetesen az itt dolgozó cégek listája elég hosszú,kezdve magától a „yardtól” a különböző motor szerelő,elektromos hálózatokat javító,szigetelő és még sorolhatnám a millió szakterületet képviselő vállalatokat,de majd később. A mi csapatunk a hajók takarítását,mentesítését végzi. Ne ilyen,törölgetek,sepregetek takarításra gondoljatok-bár csapatunk egyetlen nőtagja által azt is elvégezzük-hanem a tankok,gépterek,egyéb hajóterek takarítása,mosása,mentesítése az olaj és más vegyi szennyeződésektől. A tankok alatt az összes létező tankot kell érteni a diesel-től a kenőolaj tartályokon át a ballaszt tankokig mindent (ugye,egy hajó teste belülről,gyakorlatilag tankok egymás melletti,alatti rendszere). Ha a hajó sérül,vagy valami új rendszer kerül beépítésre,vagy javítani akarnak valamit,ahhoz oda kell jutniuk a melósoknak és ott hegeszteni,vágni,meg egyáltalán dolgozniuk kell tudni-ehhez például egy diesel tanknak tökéletesn tisztának kell lennie,mert nem vidám dolog,amikor egy ilyen zárt helyen tűz üt ki,esetleg berobban. Takarítjuk a ahjó meghajtó rendszereit is,karbantartás előtt,közben és után(motor ,erőátvitel ,kormányrendszer, stb)
Tehát mint látjátok,nagyon szerteágazó a dolog,lesz miről írni. A következő részben szó lesz a dokkokról a csapatról és a szerszámainkról is. Amennyiben lehetséges,sok képpel fogom illusztrálni,mert szerintem érthetőbb lesz.
A blogról annyit,hogy semmiféle moderációt nem akarok használni,mindenki azt kommentel,amit akar és olyan stilusban ami neki tetszik,mert remélem,hogy erre azért az igazi troll banda nem kíváncsi. Az építő kritikát szívesen fogadom a kérdésekre igyekszem válaszolni,ahogy időm engedi.
(mondjuk,lehet,hogy ezeket feleslegesen irkáltam ide,mert a kutyát sem fogja érdekelni az egész)
Utolsó kommentek